Search

Aldatmak Ruhumuzda Var: Gypsy

198

Kimse bakmazken aslında kimsin?

Lisa Rubin’in ilk projesi olan Gypsy, başrolünde Naomi Watts’ın olduğu bir bilinçaltı dizisi. İlginç ve aslında etik olmayan bir tekniğe sahip olan bir psikiyatristin hikayesini anlatan dizi insanların kendine itiraf edemediği gerçekler üzerine odaklanıyor. Bilinçaltımızdaki gerçek kişiliğimiz ya da kendimizinden/toplumdan ötürü sakladığımız kişiliğimizin dışa vurumuna odaklanan proje -yalan yok- izlerken sizi biraz da olsa düşündürüyor. Ağır ilerleyen bir dizi olmasına rağmen temelleri sağlam. Fakat buradaki ağırdan kastım tabii ki her izleyici kitlesine hitap etmemesi. Sizi düşündürecek, sorgulatacak bir yapım arıyorsanız Gypsy kesinlikle bazı sorular sorduracaktır. Fakat her biri 1 saatten 10 bölüme katlanamam diyorsanız bulaşmamanızı öneririm.

Jean Halloway, takıntılı hastalara sahip bir psikiyatristtir. Eski sevgilisine takıntılı bir genç, kızının kendisiyle ilgilenmemesinden şikayetçi anne ve uyuşturucu bağımlısı bir kadın. Hepsine çözümler arayan Jean bunu farklı bir yöntemle yapmaktadır: Takma bir isim kullanıp hastaların sorun yaşadığı kişilerle -gizli- ilişki kurarak. Etik olmayan bir şey olmasına karşın Jean bunu sürekli yapmakta ve bilgi toplamaktadır. Topladığı bilgileri de seanslarında kullanarak çözümler aramaktadır. Tabii Jean bu 2. kişilikten zamanla hoşlanmaya başlar ve yapmaması gereken bir şey yaparak hastası Sam’in eski sevgilisi Sidney ile yakınlaşmaya başlar. Jean’in sınırları aşmasının ardından toparlamakta zorlanacağı bir durum ortaya çıkar. Fakat diğer dizilerin aksine Jean, toparlamak yerine daha da üzerine gider. Tıpkı kendi “takıntılı” hastaları gibi.

Dizi: Takıntılar ve Aldatmak üzerine odaklanıyor. Fakat ana konu daha çok aldatmak. Çünkü dizinin ortaya koyduğu şey, hatta Jean’in dizideki açılış konuşması aslında hepimizin aldatmaya meyilli olduğudur. Sadece Jean değil, Jean’in kocası Michael Holloway de asistanı Alexis ile sıkıntılar yaşamaktadır. Karı-koca, sıkıntılı bir evlilik geçirmektedir ve bu sıkıntıyı başka insanda çözebileceklerini düşünmektedir. Tabii toplum, aile bağları ve “etik değerler” ikisini de bunu yapmaktan uzak tutar.

Dizinin sordurduğu büyük sorulardan biri: İnsan tek eşli yaşayabilecek bir canlı mıdır? Bizi biz yapmaya iten toplum baskısı içimizdeki maceracı, yaşamak isteyen benliği bastırmakta mıdır? Jean, içinde var olan o “sahte isim” ile istediği kadın olmaya başlar ve teknik olarak özgür bir hayat biçime doğru yol alır. Ama her eve döndüğünde gene Jean olduğunu ve evli olduğu ve kocasını sevmesi gerektiğini hatırlar. Belki de seviyordur. Ama sevgi, Jean’in maceracı ruhunu durdurmaz. Özellikle ilişkinin kötü durumlarında insanlar çözümü başkalarında arar. Belki de şefkat.

Aynı zamanda takıntılar üzerine düşen dizi koca şehirde aşırı derece yanlış insanları konu ediniyor. Eski sevgilisine, ne kadar çekici olsa da takmış olan bir genç olan Sam bu takıntısından kurtulmak için bir önceki sevgilisine yöneliyor. Kalabalıklar yalnızlık sözünü oldukça iyi anlatan dizide herkes etrafındaki insanlara o kadar bağlanmış ki yeni bir kapıya yönelemiyor, bir nevi takıntıya dönüştürüyorlar. Aynı şekilde anne karakteri de kızına o kadar takmış ki ilerleyemiyor.

Ağır temposuna rağmen oldukça iyi çekimlere sahip olan dizi gayet başarılı oyunculuklara da sahip. Billy Crudup, Sophie Cookson ve Karl Glusman’ın harika iş çıkardığı dizi hikayeyi size aktarmakta hiçbir sıkıntı yaşamıyor. Dizinin tek sorunu 2. sezonunun gelecek olması. Aslında bir sezonda anlatılabilecekken soru işaretlerini çoğaltıp diziyi 2. sezona bırakmışlar. Her şeyin bir sonraki sezona kalmasından ötürü de kendinize sorduğunuz sorular dışında dizide pek bir cevap alamıyorsunuz. Koca bir sezonun özeti de şöyle olabilir aslında:

“Ne kadar reddetseniz de aldatmak ruhunuzda var. Aldatın. Hayatınızı yaşayın. Ama sonra ne yaparsınız, nasıl toplarsınız size kalmış.”



mm

Sinema Teröristi... Senaryo Canavarı... Dergi Yazarı... Avan-Gardist... Çok Feci Bir Beşiktaş Taraftarı...


Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir